ارسال 2 هزار و 500 اثر به جشنواره رسانه ای امام رضا(ع)
معاون مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی از پایان مهلت شرکت در نخستین دوره جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) خبر داد و گفت: دو هزار و 498 اثر در بخش های مختلف به دبیرخانه جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) ارسال شد.
دوشنبه ۱۴۰۰/۰۱/۲۳

محسن هوشمند در گفت‌وگو با آستان نیوز ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به استقبال گسترده و درخواست فعالان رسانه‌ای، مهلت شرکت در جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) که تا 22 بهمن 99 تعیین شده بود، تا 15  فروردین ماه 1400تمدید شد.
وی با اشاره به آمار آثار ارسالی در بخش‌های مختلف جشنواره اظهار کرد: تا تاریخ 15 فروردین 2 هزار و 498 اثر رسانه‌ای در دبیرخانه این جشنواره به ثبت رسیده که از این میان 712 اثر مربوط به بخش رسانه‌های خبری تحلیلی شامل 138 اثر در بخش خبر، 184 اثر در بخش گزارش، 45 اثر با موضوع سرمقاله و یادداشت، 110 اثر با محور مصاحبه، 43 اثر با موضوع گزارش خبری تلویزیونی و رادیویی، 99 اثر در بخش عکس خبری و 93 اثر در بخش اینفوگرافی است.
هوشمند با بیان اینکه در بخش رسانه‌های مجازی نیز در مجموع 723 اثر دریافت شده، ادامه داد: 133 اثر در بخش پادکست، 312 اثر با موضوع شبکه‌های اجتماعی، 262 اثر در زمینه موشن گرافی و 16 اثر در بخش طرح بازی و نرم‌افزار به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
وی شمار آثار دریافتی در حوزه رسانه‌های صوتی و تصویری را 1063 اثر عنوان کرد و گفت: 477 اثر در بخش برنامه تلویزیونی، 219 اثر در بخش برنامه رادیویی، 38 طرح برنامه تلویزیونی و رادیویی، 114 اثر در زمینه مستند تلویزیونی و 215 اثر در بخش نماهنگ تلویزیونی از سوی هنرمندان فعال در حوزه فرهنگ رضوی به دست ما رسیده است.
هوشمند با بیان اینکه داوری جشنواره در دو مرحله هیئت انتخاب و هیئت داوران انجام می شود، گفت: در حال حاضر هیئت های انتخاب مشغول ارزیابی آثار هستند و در مرحله بعد هیئت های داوران مرحله داوری نهایی آثار را انجام خواهند داد.
لازم به ذکر است، مراسم اختتامیه جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) پایان اردیبهشت ماه برگزار می شود.